Bağışıklığı Zayıflatmandan Oruç Tutmak Mümkün

0

Ramazan bu yıl da günlerin uzun olduğu nispeten sıcaklığın çok yüksek olmadığı günlere denk gelse de korona virüsle baş etmeye çalıştığımız günlere denk geliyor. İnsanlar bir yandan ibadetlerini yerine getirmek için oruç tutmak istiyor bir yandan da virüse karşı bağışıklık sisteminin zayıflamasından korkuyor. Sofra/Compass Group Türkiye Ülke Diyetisyeni Emel Terzioğlu Arslan, Ramazan ayında sağlıklı beslenmeye ilişkin önerilerde bulundu.

İftar ve sahur arasında bol su için!

“Suyun yaşamsal fonksiyonlarımızdaki önemi kaçınılmaz“ diyen Emel Terzioğlu Arslan, “Ramazan’ın bu yıl da uzun günlere denk gelmesi sıvı kaybını artırıyor. Bu nedenle, iftar ve sahur arası süreyi doğru değerlendirmeli ve yeteri kadar su alımını sağlayarak hem fiziksel hem metabolik açıdan sağlığımızı korumalıyız. Ayrıca mikropların vücuttan atılması için de bol su tüketmek önemli.” şeklinde konuşuyor.

Öğün sayını dengelemek çok önemli!

Ramazan’da öğün sayısı sahur ve iftar olmak üzere iki öğüne düşüyor. Dolayısıyla ihtiyacımız olan enerji ve besin öğelerini yeteri kadar alamadığımız zamanlar olabileceğini söyleyen Emel Terzioğlu Arslan “Ama iftar ve sahur arasındaki zamanı iyi değerlendirirsek bu durum sorun olmaktan çıkar. Bu iki ana öğün arasında iki ara öğün koymanız sizi rahatlatır. Bu ara öğünlerde meyve, süt veya yoğurt, çiğ kuruyemişler (badem, ceviz, fındık vb.) gibi besinler porsiyon ölçülerini aşmadan tüketilebilir. Tatlı tüketimi ise haftada 1-2 günle sınırlanmalı ve şerbetli tatlılar yerine sütlü ve meyveli tatlılar tercih edilmeli.” diyor.

İftara su ve çorba ile başlayın, azar azar yiyin!

İftar sofrasına oturduğunuzda uzun süreli bir açlıktan çıktığınız için yeme isteğinizin fazla olması gayet normal olduğunu ifade eden Arslan, Bu durumun önüne geçebilmek için iftara küçük atıştırmalıklarla (çorba vb.) başlayıp ardından ana yemeğe geçmek sizi aşırı yemek yemekten kurtarırken mide sağlığınızın korunmasına da yardımcı olacaktır. İftarda fazla yemek sindirim sorunları da yaşamanıza neden olabilir. Bunların önüne geçmek için azar azar yemeye dikkat edersek hem midemizin sağlığını hem de sindirim sistemimizin sağlığını koruyabileceğini söylüyor.

Share.

Comments are closed.