DR. ÜMİT AKTAŞ: “RAMAZANDA EKMEĞE SARILMAYIN, SİZİ ACIKTIRIR”

0

Ramazan ayında karbonhidrat ağırlıklı iftar ve sahur sofralarından kaçınılması gerektiği uyarısında bulunan Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş,“Koronavirüs pandemisi nedeniyle evdeyiz. Birçok kişi mutfakta vakit geçiriyor, birçoğu da ekmek yapıyor. Bu nedenle karbonhidrat tüketiminde ciddi bir artış oldu. Oruç tutarken de ekmekten uzak durun. Unutmayın sahurda ne kadar çok karbonhidrat tüketirseniz, ertesi gün o kadar çok acıkır ve susarsınız” diyor. Dr. Ümit Aktaş, uzun süre aç kalmanın bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olacağından Koronavirüs’e yakalanan hastaların oruç tutmamasını öneriyor.

Dr. Ümit Aktaş’tan sağlıklı Ramazan sofraları için 10 öneri

  • Kemik suyuyla yapılan sebze ve mercimek çorbaları tercih edin, ilk etapta çorbanızı salatayla birlikte tüketin
  • Çok çay içerseniz gündüz çok susarsınız. Çünkü çay diüretiktir, yani vücuttan su atılmasına neden olur. Eğer mutlaka içecekseniz, susuz kalmamak için her çayın yanında bir bardak su için.
  • Oruç tutarken yapılan en büyük hatalardan biri bir defada çok fazla su içmektir, çünkü içtiğiniz su anında vücuttan atılır. İftardan imsak vaktine kadar her yarım saatte bir, büyük bir bardak su içmeye çalışın.
  • Sahurda yumurtayı eksik etmeyin. Bol tereyağında pişirin. Bu kombinasyon saatlerce tok tutar, açlık ataklarını önler.
  • Orucumuzu bir hurma ya da birkaç tane zeytinle açın
  • Kan şekerinizin aniden yükselmemesi ve kalp, damar problemleri yaşamamak için çorbadan sonra mutlaka 20 dakika ara verip daha sonra diğer yemeklere geçin.
  • Sofranızda en az bir tane fermente edilmiş yani mayalanmış gıdanız olsun
  • İftarda çorba ve salatadan sonra et ya da sebze yemeği tercih edin
  • Abartılı iftar sofralarından kaçının. Çünkü iftarda ağır yemekler tüketildiğinde kan şekeri dengesizlikleri yaşanır ve bu da ciddi sıkıntılara yol açar
  • Ramazan ayıyla özdeşleşen şerbetli tatlılardan uzak durun. Tatlı ihtiyacınızı taze ve kuru meyvelerle gidermeyi deneyin!

Sahurda karbonhidrattan uzak durun!

Sahura kalkmadan oruç tutulmaması gerektiğini belirten Dr. Ümit Aktaş, “Sahurda zeytin, peynir ve bol tereyağında yumurta ile kahvaltı yapın. Ayrıca ev usulü olmak kaydıyla turşu, kavurma veya sucuk da tüketilebiliriz. Özellikle ekmek, poğaça, börek gibi karbonhidratlı besinlerden uzak durmak gerekir. Karbonhidrat kan şekerini hızla yükseltip düşürdüğü için gün içinde daha çok acıkmanıza neden olur. Ekmek yemeden doyulmaz sözünün aksine sizi asıl acıktıran ekmektir, börek çörektir. Üstelik bir molekül karbonhidrat, 190 molekül su tutar ve gün içerisinde daha çok susamanıza neden olur” dedi.

Share.

Comments are closed.