Korona Günlerinde Ruh Sağlığınızı Korumak İçin 10 Kural

0

1. Gerçeği kabulleninBu durumu değiştiremeyiz. Değiştiremeyeceğiniz şeyle uğraşmayın. Duruma uyum sağlamaya çalışın. Her şeyin düzelmesini beklemeyin, bugünü de yaşayın. Yaşamınızı bugünlere uygun hale getirin.2. Şimdiye odaklanınYarın ne olacağını hiç birimiz bilmiyoruz.  Sadece 24 saati yaşayın. Bir günlük programlar yapın. Bilmediğimiz konularda düşünmenin hiçbir yararı yok. Yarını bilmeyebiliriz ama bugünü yaşayabiliriz.3. Basit düşününİnsanlarla aramıza mesafe koyacağız ve temizliğe dikkat göstereceğiz. Çok daha ayrıntılı düşünmeyin. Sadece bilim insanlarının söylediklerine uyun. Temizliğin aşırıya kaçmasını önleyin, kendinize bir sınır koyun. Örn: evi günde bir kez sileceğim vb.4. Bilgi bombardımanını engelleyinSosyal medya veya haberleri günde sadece bir kez izleyin. Sadece güvendiğiniz bir bilim insanını takip edin ve onun dediklerine uyun. Haber sitelerinin geri bildirimlerini telefonunuzda engelleyin.5. Bir yaşam düzeni kurunSabah kalkış ve akşam yatış saatleri, yemek saatleri, oyun saati, bulmaca saati, dizi saati, haber saati vb. hepsinin bir programı olsun. Bu programa uyun. Programsız yaşamayın.6. İnsanlarla iletişim içinde olunHer gün en az 3 kişiyi arayın. Sesli veya görüntülü konuşun. Konuşmalar sırasında salgın hakkında (ör: o hastalanmış, bu şöyle demiş vb.) veya gelecek ile ilgili konuşmaktan kaçının.7. Kendinize iyi bakınİyi beslenin ve iyi dinlenin. Öz bakımınızı ihmal etmeyin: Yıkanın, dişlerinizi fırçalayın, traş olun, makyaj yapın vb.  Gereksiz yere alkol almayın. Çok fazla çay ve kahve içerek kaygınızın artmasına yol açmayın.8. Gerçeği kabulleninFarklı bir yemek yapın, bilmediğiniz bir konuyu okuyun, bir hobi edinin (ör: örgü örmeye başlamak), internet üstünden bir kursa yazılın vb. Unutmayın, yaşıyorsunuz ve bu zamanı iyi değerlendirmek gerekiyor. 9. Kişisel alanınızı koruyunTüm gün evdeki insanlarla birlikte olmayın. Yalnız kalmaya da özen gösterin. Evdeki diğer insanları düzeltmekle ve değiştirmekle uğraşmayın. Unutmayın, şimdi değişim zamanı değil, yaşamı sürdürme zamanı…10. Hareket edinHer gün ev içinde spor veya kültür fizik hareketleri yapın. Her gün bunun bir saati olsun. Bu amaçla televizyon veya internet sitelerinden yararlanabilirsiniz. Spor, ruh sağlığınıza iyi gelecektir.
Share.

Comments are closed.